Kroniske smerter gør livet svært

Velkommen til bloggens første indlæg om kroniske smerter. Jeg har lidt af kroniske smerter i varierende grad siden jeg knuste mit underben i en ulykke for snart 8 år siden. Jeg har i varierende grad haft kroniske smerter i benet siden og det har haft en stor betydning for min personlige livskvalitet at leve med kroniske smerter.
Jeg er i slutningen af 30´erne og har valgt at skrive denne blog om at leve med kroniske smerter i håb om at bloggen kan blive til gavn for andre, der lider af kroniske smerter.

Bloggen vil blive en blanding af personlige beretninger om at leve med kroniske smerter og bevare livskvaliteten således det er dig, der styrer de kroniske smerters indflydelse på dit liv og ikke omvendt. Der vil også komme faglige artikler om kroniske smerter.

Kroniske smerter er et fagligt spændende område, hvor der forskes intensivt fordi kroniske smerter har en afgørende indflydelse på flere hundrede tusinde danskeres liv.

Kroniske smerter har store samfundsøkonomiske og personlige omkostninger for den ramte. Kroniske smerter kræver mentalt overskud for at kunne få et godt liv til at fungere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar